divendres, 14 de gener del 2011

Condicionament operant "Camarón"


Aquest vídeo tracta sobre el condicionament operant aplicat al meu gos, Camarón. 
El propòsit és aconseguir que doni voltes mitjançant un reforç positiu quan jo digui la paraula “vuelta”. Aquest reforç consisteix en acompanyar el moviment amb la mà i una vegada ho faci bé donar-li un aperitiu com a recompensa. 
Aquest experiment ho he realitzat en 3 llocs diferents però coneguts per ell ja que per mi era dificultós portar-lo gaire lluny on no hi hagués gossos (perquè estira  molt i es baralla amb els gossos). Això sí, ho feia sempre a la mateixa hora aproximadament, desprès de passejar-lo.
Al final del vídeo surt la meva germana donant-li el reforç. El que volia amb això era comprovar si només realitzava l'aprenentatge quan jo li donava el reforç. Es veu que sí que fa cas i que per tant no importa qui li doni el reforç. El que és rellevant per ell es rebre la recompensa (al final del vídeo es veu com la meva germana tarda en donar-hi la recompensa i el meu gos, impacient, comença a bordar). Un altre aspecte on podem observar que el que l'interessa és la recompensa és que quan li vaig retirar els dos reforços no hem feia cas.


Cristina Ortega

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada